Povestea lui Tudor prin ochii terapeutului Începutul terapiei a fost
foarte dificil pentru Tudor. El nu putea să ducă la bun sfârşit nici o sarcină,
cât de uşoară, lucru pentru care era mereu frustrat şi plângea foarte mult.
Treptat s-a acomodat cu noi, cu un spaţiu nou, şi a dat dovada de interes şi răbdare
în a învăţa lucruri noi. A învăţat să arate lucrurile dorite, să imite mişcările
simple cu sau fără obiecte, să meargă la toaletă singur, să bea apă şi ceai din
cană, să mănânce fără a se ridica de la masă până când nu termină din farfurie. În prezent Tudor face terapie şi la domiciliu, unde insistăm foarte mult pe
autonomia personală (folosirea tacâmurilor atunci când mănâncă, încălţat, descălţat,
băutul laptelui din cană etc.), pe comunicarea cu ajutorul sistemului PECS, dar
şi pe unele programe cu ajutorul cărora îl învăţăm să îşi identifice părţile
corpului, să coloreze în chenar, să modeleze plastelina etc.Momentele cele mai
plăcute sunt acelea când Tudor reuşeşte să ducă la bun sfârşit o activitate şi
primeşte recompensele lui preferate: ascultă piese cântate la pian, imită mişcări
pe anumite cântecele, este gâdilat, se joacă cu lumini sau bile. Acestea sunt
momentele în care Tudor cu adevarat zâmbeşte şi râde de fericire. Părinţii lui
fac eforturi deosebit de mari pentru a-l aduce în continuare şi la centru, unde
ia parte la activităti de grup cu ajutorul cărora învaţă să se joace cu ceilalţi
copii, să-şi aştepte rândul etc. Pe lângă aceste activităţi, lui Tudor îi place
mult să lucreze şi cu kinetoterapeuta noastră, intră şi în sala senzorială unde
încercăm să îi satisfacem nevoile sale senzoriale. Ela, terapeuta lui Tudor. |
Povestea mea >