Povestea lui David prin ochii terapeutului Anul trecut, când l-am întâlnit prima oară pe David, l-am perceput ca pe un copil extrem de tăcut, introvertit, sensibil, care abia îţi răspundea la întrebări şi care prefera să stea singur într-un colţ decât să se joace cu ceilalţi copii. Această primă impresie care m-a marcat destul de mult avea să se schimbe acum trei luni, când am început să lucrez cu el. În momentul în care am aflat că o să lucrez cu David am fost extrem de nerăbdătoare să văd cum va reacţiona la activităţile pe care urma să le facem în cadrul terapiei şi, în acelaşi timp, speriată de faptul că nu mă va accepta şi că nu voi reuşi să comunic cu el. În primele ore de terapie a fost extrem de tăcut, îmi răspundea destul de greu la întrebări şi evita să mă privească atunci când vorbea cu mine. După această primă întâlnire situatia a început să se schimbe. Treptat am început să mă apropiu de el, să comunicăm unul cu altul şi am descoperit un copil extrem de cuminte, sufletist, prietenos şi afectuos cu cei din jurul său. Atunci am înţeles că David făcea eforturi să-şi învingă timiditatea şi teama de a comunica şi socializa cu ceilalţi şi că avea nevoie de ajutor pentru a depăşi aceste bariere pentru a reuşi să se apropie de cei din jurul său. Ca şi oricărui copil de vârsta lui, îi place foarte mult să se joace, însă îi mai plac animalele, poveştile, jocurile de rol şi teatrul de păpuşi. Este un copil curios, căruia îi place să descopere mereu lucruri noi. În momentul de faţă încercăm să-l pregătim pentru o etapă importantă din viaţa lui: şcoala (în toamna aceasta a intrat în clasa zero). Este un copil silitor, care prezintă un interes deosebit pentru activităţile matematice (numărat, scris cifre după dictare, adunări, descompunere de numere etc.). Suntem conştienţi de faptul că mai este încă mult de muncă pentru ca David să reuşească pe deplin să-şi stăpânească anumite reacţii comportamentale, să socializeze cu alţi copii de vârsta lui, să iniţieze conversaţii cu cei din jur şi să se integreze în mediul social în care trăieşte. Sper ca achiziţiile dobândite până în momentul de faţă şi care se datorează eforturilor tuturor terapeuţilor cu care acesta a lucrat să-l ajute să se integreze în mediul şcolar şi să facă faţă provocărilor care-l asteaptă. Dana, terapeuta lui David. |
Povestea mea >