Despre proiect Fiecare copil este diferit şi are propriile nevoi, fie că este sau nu un
copil cu dizabilităţi. Toţi copiii au dreptul la educaţie în funcţie de
nevoile lor. Incluziunea şcolară înseamnă în primul rând acceptarea
de către mediul şcolar a copiilor, indiferent de dizabilitate,
apartenenţă etnică şi socială. Incluziunea este strâns legată de
recunoaşterea şi acceptarea diversităţii. Procesul de incluzine şcolară
trebuie să fie o urmare firească a intervenţiei terapeutice pentru
copilul cu autism. Din păcate există puţine cazuri în care acest lucru
se realizează firesc. Scopul proiectului este îmbunătăţirea procesului
de incluziune şcolară pentru copii cu autism prin adaptarea mediului şi a
metodelor folosite. Cauză Fiecare copil este diferit şi are propriile nevoi, fie că este sau nu
un copil cu dizabilităţi. Toţi copiii au dreptul la educaţie în funcţie
de nevoile lor. Incluziunea şcolară înseamnă în primul rând
acceptarea de către mediul şcolar a copiilor, indiferent de
dizabilitate, apartenenţă etnică şi socială. Incluziunea este strâns
legată de recunoaşterea şi acceptarea diversităţii. Ne dorim o schimbare
de mentalitate în rândul elevilor şi al profesorilor din şcolile din
Baia Mare. Prin participarea la activităţile proiectului aceştia vor
deveni mult mai toleranţi, mai responsabili şi vor accepta mult mai uşor
diversitatea în mediul şcolar. În acest moment există o reticienţă în incluziunea copiiilor cu autism în învătământul de masă din cauza generalizării, a neînţelegerii nevoilor lor şi a modului în care se pot adapta mediul şi metodele. Înfiinţarea de clase incluzive aduce beneficii pentru comunitatea şcolară ca întreg: profesorii învaţă la modul practic să-şi adapteze programa şi metodele, elevii învaţă atitudini corespunzătoare faţă de copiii cu autism iar copiii cu autism copiează comportamente adecvate şi socializează cu copii de vârsta lor. |
Evenimente >